تیوی لاین (TVL) در دوربین مدار بسته چیست؟

منتشرشده در مقالات سایت
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

 

تیوی لاین (TVL) در دوربین مدار بسته، یک استاندارد برای نمایش تفکیک پذیری یا رزولوشن و وضوح تصویر در سیستم های حفاظتی دوربین های مدار بسته آنالوگ می باشد. در این استاندارد، تعداد خط های قابل تفکیک عمودی تصویر به عنوان تیوی لاین در یک دوربین مدار بسته در نظر گرفته می شود در دوربین های مدار بسته آنالوگ از این استاندارد برای مقایسه این نوع از دوربین های مدار بسته استفاده می شود. در واقع هر قدر که تیوی لاین یک دوربین مداربسته، بالاتر باشد، به همان میزان قدرت نمایش جزئیات تصویر و وضوح و رزولوشن تصویر آن بیشتر خواهد بود.

TVL5

با عنایت به این نکته که انتقال تصاویر دوربین های مدار بسته آنالوگ از طریق استاندارد PAL، ماکزیمم تیوی لاین قابل انتقال برای دوربین های مدار بسته آنالوگ 700 TVL است. دوربین های مداربسته آنالوگی که با کیفیت بیش از 700 TVL تیوی لاین تولید می شوند از تفاوت تصویری چشمگیری در محل نصب دوربین مدار بسته برای نمایش تصویر برخوردار نخواهند بود. به همین دلیل هیچ یک از برندهای برتر معتبر (دوربین مدار بسته CNB کره، دوربین مدار بسته MICRONIX کره) تولید کننده دوربین مداربسته، دوربینی با کیفیت بالاتر از 700 TVL ندارند.

TVL4

رزولوشن تصویر بالاتر از 700 تیوی لاین TVL

در سیستم های حفاظتی مدار بسته آنالوگ، انتقال تصویر دوربین مدار بسته از طریق استانداردهای تلویزیونی (NTSC- PAL) صورت می گیرد. در هیچ یک از این استانداردها، امکان انتقال تصویر با رزولوشن و کیفیت بیشتر از 700 TVL وجود ندارد. لذا حتی اگر بر روی دوربین مدار بسته آنالوگی، چیپ تصویری با کیفیت و رزولوشن بالاتر از 700 TVL هم نصب شده باشد، باز هم نمی توان در هنگام نمایش تصویر، وضوح واقعی و رزولوشن بیش از 700 TVL در اختیار داشت در واقع به همین دلیل تولیدکنندگان معتبر دوربین مدار بسته، دوربین هایی با کیفیت بیش از 700 TVL تولید نمی کنند.

MOGHA

تبدیل رزولوشن آنالوگ به دیجیتال

امروزه کاربران زیادی هستند که در کنار استفاده از دوربین های مدار بسته آنالوگ از دوربین های دیجیتال HD یا AHD برای داشتن تصاویری با کیفیت و رزولوشن بالاتر استفاده می نمایند. لذا در جدول زیر به مقایسه چند کیفیت آنالوگ و معادل دیجیتال آن پرداخته تا در زمان انتخاب این نوع سیستم مدار بسته با آگاهی بیشتری به این مهم مبادرت گردد.

رزولوشن به مگاپیکسل

رزولوشن به دیجیتال

کیفیت تصویر آنالوگ

0/25 مگاپیکسل

510*492

480 TVL

0/38 مگاپیکسل

768*494

600 TVL

0/41 مگاپیکسل

811*508

650 TVL

0/56 مگاپیکسل

976*582

700 TVL

همانطور که مشاهده می گردد، کیفیت تصویر 700 TVL تیوی لاین (ماکزیمم کیفیت دوربین مدار بسته آنالوگ) در مقایسه با سیستم های مگاپیکسلی هنوز هم کیفیت پایینی محسوب می گردد ( حدود ۵/. مگاپیکسل) در واقع اگر به دنبال دوربین مدار بسته ای با کیفیت و رزولوشن واقعا بالایی هستید، بهترین انتخاب برای نصب دوربین مدار بسته در محل شما، همان دوربین های تحت شبکه IP  یا دوربین های دیجیتال HD یا AHD که دارای وضوح تصویر بالایی هستند خواهند بود.

TVL1

کاربری دوربین های مدار بسته آنالوگ

جدول زیر برای آشنایی بیشتر کاربران در رابطه با استاندارد و تفکیک پذیری تیوی لاین در دوربین های مدار بسته آنالوگ موجود در بازار که معمولا از کیفیت و رزولوشنی بین ۴۲۰ تا ۷۰۰ تیوی لاین TVL برخوردارند، خواهد بود. این محصولات از برندهای کره ای CNB و MICRONIX در شرکت صنایع و تجهیزات آراد تصویر برای استفاده متقاضیان موجود می باشد برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

کاربرد

توضیحات

کیفیت تصویر

فضای کوچک تا ۱۰ مترمربع،محیط های کم اهمیت

کیفیت تصویر متوسط

400 TVL

فضاهای متوسط تا ۲۰ مترمربع محیط های با درجه اهمیت متوسط رو به پایین

کیفیت تصویر متوسط بالا

500 TVL

فضاهای متوسط تا ۳۰ مترمربع محیط های با درجه اهمیت متوسط رو به بالا

کیفیت تصویر بالا

600 TVL

فضاهای باز یا محیط های با اهمیت بالا

بالاترین کیفیت سیستم آنالوگ

700 TVL

خواندن 5449 دفعه

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره
شما اجازه ویرایش یا ارسال نظر ندارید.

دفتر مركزى شركت آراد تصوير

آدرس:تهران ،خیابان ولی عصر بالاتر از میدان ولی عصر،خیابان فرشید ، پلاك ٨ ، طبقه ۳ ، واحد۱۵

شماره تلفن های: ۸۸۸۰۶۹۵۰ - ۸۸۹۸۶۲۲۸ - ۸۸۹۸۶۲۲۷ - ۰۲۱ 

با ما در تماس باشید

نظر کاربران

  • انتشارات نشر جنگل

    شرکت آراد تصویر دوربین های با کیفیتی برامون نصب کردند که هم قیمت خوبی داشت وهم از خدمات خوبی برخورداره خواستم تشکری کرده باشم.
  • داروسازی بهوزان

    دوربین هاتون خیلی خوب بود از نصب سریع و خوبتون ممنونیم.
  • هواپیمایی قشم

    پس از کلی جستجو شرکت آراد تصویر رو پیدا کردیم و با خرید دوربین هامون از این شرکت و عملکردش راضی هستیم.
  • ایران بورچین

    با اونکه یکسال از نصب دوربین هایی که برامون نصب کردید میگذره اما هنوز کیفیتش مثل روز اولشه خواستم تشکری کرده باشم.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4